zondag 1 augustus 2010

De aap en de ara's

Tijdens mijn dierentuinbezoek ben ik getuige van een leuke interactie tussen deze aap en twee ara’s. De aap probeert tot twee keer toe de ara’s te benaderen, waarop de ara’s hem wegjagen op hun specifieke aramanier. Het lijkt me dat het gewoon spel is maar toch vraag ik deze dieren naar die situatie.
Het leuke is tijdens mijn kennismaking met de aap, waarin ik hem uitleg met wat voor soort dieren ik allemaal contact heb, dat hij totaal geen aansluiting vindt bij het woord gevangenschap. Dit dier voelt zich dus kennelijk heerlijk vrij hier. Ik vraag hem waarom hij op de ara’s af ging en hoor dat hij het leuk vindt als ze wegvliegen. Maar dat deden ze dit keer niet, helaas voor hem. Hij was degene die moest afdruipen.
De ara’s vertellen dat deze aap vaker komt. Het is gewoon ‘geëtter’ van hem, hij wil gewoon ‘rellen schoppen’. Ze zijn er vrij nuchter in: gewoon wegjagen dat dier! En daarna weer lekker met elkaar bezig zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten