zondag 18 juli 2010

De rog

De rog lijkt haast te hebben. Het lijkt of hij ergens heen wil maar het nooit bereikt.
Hij weet zelf dat het rondjes zijn die hij zwemt en ik vermoed dat vrije roggen een groot leefgebied hebben. Ik krijg ook de indruk dat hij verschillende plekken nodig heeft om naar toe te kunnen zwemmen.
Ik zag dat er bijna altijd wel een vis(je) onder hem zwemt en vraag de rog naar de reden. Wat ik begrijp is dat de vis onder hem in een soort zuiging meegaat.
In tegenstelling tot de blauwring doktersvis lijkt deze rog geen last van de pomp te hebben. Maar hij heeft wel een probleem: het niet kunnen bereiken van zijn doel. Hij laat zelfs weten dat hij niet gek is en heus wel weet dat het rondjes zijn die hij zwemt. ‘Er is geen doorgang, zodat ik niet verder kan.’
Deze rog doet me wat denken aan de jakhals. Die moet ook maar door en door en bereikt ook niet wat hij wil.
Dit dier is de enige die vraagt: 'Je kunt zeker niks voor me doen?' Ik zeg hem dat ik alleen op deze blog kan schrijven wat hij te vertellen heeft en dat het verder aan de verantwoordelijke personen is om er wat mee te doen of niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten