vrijdag 16 juli 2010

Wrattenzwijnmannetje

Als ik contact maak met het mannetje plaatst hij zich meteen voor het vrouwtje. Het lijkt of hij op deze manier het vrouwtje en de jongen verdedigt.
Bij dit dier voel ik meteen dat hij heel anders met het publiek omgaat: hij kijkt/duwt ze weg.
De verzorgers lijkt hij ook veel minder toe te staan dan het vrouwtje. Hij vindt dat hij één lijn moet trekken in zijn houding naar mensen. Ook hen duwt hij energetisch weg alhoewel hij me niet schuw lijkt. Voor eten komt hij wel maar voor een relatie aangaan niet. Op deze manier creëert hij ruimte voor zichzelf.
Het lijkt erop dat hij pijn heeft in zijn rechterkaak. Of dat is in het verleden gebeurd en hij vertelt er nog over, dat weet ik niet zeker.
Dan vertelt hij dat de grond arm is. Ik kom er niet achter of hij in de natuur in de grond zou zoeken naar voedsel of dat er iets anders is.

Nb: een bloglezer attendeert me op Wikipedia waar te lezen is dat wrattenzwijnen in de aarde mineralen zoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten